:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Tuesday, October 26, 2010

- auni & buku jawi -

Jom kita baca kisah auni dan buku jawi bergambar nya tu :)

Alamak. Ummi denda auni. Auni belum baca buku jawi hari ni,
jadi ummi "kurung" auni dalam katil ni. Auni tak dapat nak jalan-jalan kat luar.
Sedihnya (buat muka seposen)

Ummi, auni minta maaf ya. Auni nak baca buku jawi sekarang, boleh tak?
Auni tak nak kena kurung dalam katil ni.
Auni nak jadi budak pandai, auni nak jadi anak solehah...
dengar cakap ummi dan abah.

ummi, buku jawi ni cantiklah kan? Auni suka baca sebab ada gambar warna-warni.
Ummi ajar auni baca boleh tak? Auni kan nak ikut abah pergi sekolah.

Ummi, ini macam atok Shah Alam lah. Ini atok, yang kecil ni Ayah Su.
Auni rindu lah nak jumpa atok Shah Alam. Bila kita nak balik Shah Alam?

Ummi, macam mana bunyi gajah? (ummi buat bunyi gajah, auni tengok mulut ummi)
Ooo...gajah bunyi macam tu ye ummi?
Ga-untuk gajah!

Ini syampu kan ummi? Auni suka syampu sebab wangi.
Syampu...syampu rambut.
Kawan-kawan kena syampu rambut, nanti rambut kita wangi.

Yeay...dah habis. Boleh kita jalan-jalan dan bermain. Auni suka!
Yeay...yeay...yeay...

Alamak, belum habis lagilah. Ummi belum bagi green light.
Jom kita sambung belajar lagi.

** auni pun suka sangat bila nyanyi nasyid dalam kaset Al-Furqan tu (^_^)
badnnya siap hayun depan belakang kalau dengar nasyid tu .....

4 comments:

  1. beli kat mana buku jawi tu... ?

    ReplyDelete
  2. buku jawi ni saya beli kat Mydin...rasanya saya pernah nampak kat Giant pun ada jugak.

    ReplyDelete
  3. Moga Auni jadi jadi mua'limmah yg disegani nnt yea syg...

    ReplyDelete
  4. insyaAllah acik aini :)

    auni tunggu anak2 acik aini balik sini, boleh belajar sama-sama....

    ReplyDelete

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...