:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Sunday, October 17, 2010

- tentang ummi -


Alhamdulillah...

Ummi dah sembuh dari demam.

Kalau minggu lepas Auni demam hampir 6 hari, ummi pula demam selama 3 hari. Syukur ya Allah, atas semua nikmat yang telah Engkau berikan.

Maaf kepada semua pengunjung Teratak Mawaddah, andai ummi tak balas mesej kalian dalam shoutbox kami ni. Sekarang baru ummi berkesempatan buat aktiviti Jalan-Jalan Cari Kawan ummi macam biasa. Maklumlah, sakit demam ni...semua badan rasa tak berfungsi sekejap hehe.

*****************************
Sejak dua menjak ni ummi kerap sangat alami simpton2 ni :-

- sakit kepala (terutama mata sebelah kiri kerap berdenyut)
- sakit perut (macam senggugut, tapi tak period)
- macam nak muntah, tapi tak muntah...(kdg2 mcm loya2 gitulah...)

Pergi jumpa doktor, jawapan yang sama (migrain) dan ubat yang sama (tahan sakit) yang diberi. Setakat ni ummi belum pergi jumpa doktor pakar lagilah.

Ummi lebih senang berubat dengan ayat-ayat Al-Quran. Bukankah Al-Quran itu Syifa'? Biasanya kalau ummi sakit kepala ni ummi akan baca Al-Fatihah banyak kali lalu tiup kat air. Air tu nanti buat sapu muka dan minum. Ini yang mertua ummi ajarkan. Kadang2 kalau tak larat sangat (nak buka mata pun rasa berat...nak terCABUT biji mata)...ummi sebut Ya Allah banyak kali.

Ada pernah ummi ikat kepala ummi dengan kain tudung atau napkin auni. Ini biasanya ummi buat kalau ummi tak tahan sangat2. Sakit kepala macam mana pun, ummi memang tak ambil ubat dari klinik atau hospital.

*****************************
Petang tadi balik kerja, kami singgah PKT. Ummi dan abah belikan Auni kasut baru. Nak ajar dia jalan-jalan kat tanah. Seronok sungguh si comel tu. Gelak sakan dia hehe. Auni dapat dua pasang kasut, warna biru tua dan pink. Comel (maaf, gambar belum masukkan dalam laptop lagi...). Kemudian, ummi belikan handphone untuk Auni. Waahhh! Kecik2 dah ada handphone ye. Ummi belikan handphone mainan yang harganya RM3 je. Buat dia main-main. Dia pun nak handphone, sebab tengok abah ummi ada handphone. Biasanya handphone ummi jadi mangsa. Dia campak-campak handphone tu sampai kadang-kadang tak berfungsi sekejap.

Okey, itu je cerita ummi kali ni. InsyaAllah, lain kali kita story. Ada banyak lagi yang ummi nak kongsikan...juga mengenai satu kisah yang sedih dan memberi pengajaran. InsyaAllah ye....


** abah jarang sangat sakit sebab dia rajin baca Al-Quran dan puasa. Agaknya sakit ummi tu Allah nak ingatkan ummi yang ummi ni dah jarang puasa sunat dan kurang baca Al-Quran kot?.....


No comments:

Post a Comment

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...