:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Wednesday, October 20, 2010

- beli je -

Alhamdulillah...baru selesai blogwalking kawan2. Puas baca semua entri terbaru. Ada juga yang ummi sempat komen, ada huga yang ummi tak sempat nak komen apa-apa pun. Maaf ye, bukan tak nak komen. Tapi internet kat P.Mas ni memang agak lambat macam siput yang comel tu hehe. Ini baru berkesempatan mengadap laptop.

Malam ni masuk malam ke-2 dalam minggu ni kami tidur rumah P.Mas :) Minggu-minggu lepas banyak duduk Kubang Kerian disebabkan Auni + ummi demam panas kan...Petang tadi cadangnya nak cari sup untuk makan malam (abah lah yang makan...ummi diet). Tiba-tiba, ada pasar malam rupanya :) Lama sangat ummi dah tak pergi pasar malam.

"Abang, jom kita beli kat pasar ajalah..."
"Okey"
"Ina cuma nak beli kebab dengan Taufu Fah je (yeke eja macam ni?)"
"Okey, jom"

Memang betul-betul ummi dan abah hanya beli dua makanan tu je. Sorang satu.

Kebab Ayam
2biji x RM2.00 = RM4.00

Taufu Fah
2cwn x RM1.00 = RM2.00

Kentang goreng
1cwn x RM1.00 = RM1.00

Jumlah semuanya = RM7.00

Abah tak jadi beli nasi dan sup, tiba-tiba pula dia kata "abang rasa macam kenyang lah pula..,". Ummi pun baru teringat yang ummi ada bawa sedikit laksa tadi. Memang ummi bawa balik nak suruh abah makan. Ada orang ofis ummi jamu laksa sempena jamuan kesyukuran (dapat naik pangkat). Alhamdulillah.

** dah tak jadi diet hari ni....aiyo.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...