:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Monday, October 18, 2010

- Abah Yie & Ummi Na -

- moga kekal hingga ke syurga -


Ramai kawan ummi dan abah akan bergelar ibu/ummi/mama/mummy serta ayah/abah/baba/daddy dalam waktu terdekat ni. Tak kiralah buat pertama kalinya atau kedua...ketiga...dan seterusnya. Tahniah kami ucapkan (^_^).

Kali ni ummi saja nak kongsi cerita di sebalik nama Abah Yie & Ummi Na.

Masa kami awal-awal kahwin dulu (Disember 2008), ramai juga di kalangan sahabat (batch kami) sudah mempunyai cahaya mata. Paling ramai seingat kami 2 orang :) ramailah tu hehe. Masing-masing sibuk bagi nama panggilan mereka. Kalau yang masih bujang tu Uncle Asy=Asyraf (sekarang dah kahwin), suami isteri pula Pak Wan (Nuzul RidWAN) & Mak Wan (WAN Nur Hafizah), Uncle Naj (NAJmul)...dan macam-macam lagilah dengan kebanyakannya akan ada UNCLE/ACIK di hadapan nama tu.

Ummi dan abah duk pikir, nama apa kita nak suruh anak-anak diorang ni panggil kami ye?

"Abang, ina nak suruh anak-anak sedare kita (batch) panggil ina Ummi Na lah"
"Ummi Na..erm, okey juga tu"
"Kalau abang pula, Abah Yie. Okey tak?"
"Erk, okey ke tu? Tak pelik ke?"

Pelik ke? Hehe...takde rasanya. Nampak kelainan sikit kan? Sampai sekarang, anak-anak sahabat kami panggil kami Ummi Na dan Abah Yie (padahal belum ada yang boleh sebut betul2 pun lagi hihi....).

**************************
Anak-anak sedare kami pula memanggil kami dengan gelaran Ayah Ngah dan Mak Ngah (^_^) Sebabnya, kami dua-dua ni anak kedua dalam keluarga. Tepat sangatlah bagi anak-anak sedare di Kelantan dan Selangor (belum wujud lagi anak buah) panggil ummi dan abah ni dengan panggilan Ayah Ngah dan Mak Ngah.


* sabar menanti auni menyebut UMMI (^_^) asyik abah...abah...abah.....


No comments:

Post a Comment

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...