:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Tuesday, January 01, 2013

Ini Dunia Kerjaku

Inilah rutin kerja ummi ketika tsunami melanda hehe. Maksudnya, kerja bertimbun-timbun. Jom tengok apa yang ummi buat seminggu dua ni. Kerja yang membuatkan ummi loya+mabuk+pening+sakit seluruh urat badan. Tak tentu juga tsunami ni melanda. Kadang-kadang 3 bulan sekali. Tetapi minggu lepas dan minggu ni memang tsunami gila-gila lah....huhu.

 meja ummi yang bersepah. Ini dah kemas sikit lah sebab kerja dah siap hampir 90%
Kalau tak, memang penuh atas meja ni dengan fail-fail peserta PBR.
Lupa nak bagitahu, ummi ni kerani Unit Program Khas. Salah satu kerjanya, ummi jaga 
Program Bantuan Rumah.

 ini adalah sebahagian data yang perlu ummi kemaskini. Senarai peserta yang menerima bantuan dari tahun 2010 hingga 2012. Ummi tak snap gambar fail sebab semua fail dah kembali pada kedudukan asal (dalam kabinet) hehe.

 Nampak? Berpinar mata ummi tengok tulisan kecil-kecil tu. Kena check betul-betul sebab nak tengok selari tak dengan belanja setakat ni. Pening tengoknya huhu. Ini lah yang ummi ngadap seminggu dua ni sampai loya bagai nak rak....

 sila abaikan rupanya yang bersepah. Belakang tu adalah tempat simpan fail-fail yang ummi guna. Nampak sangat pemalas nak kemas ye hehe. Ini pun tak siap kemas lagi, hiasan lagilah takde.

 ini laptop kesayangan yang banyak berjasa. Ummi lebih suka buat kerja di laptop sendiri. Biarlah berat bahu nak usung laptop, asalkan puas hati hihi. Orang lain guna komputer ofis, ummi guna laptop peribadi.

Biskut yang setia atas meja. Botol air Angry Birds tu ummi punya ye, bukan auni hehe.

Syukur, berbaloi-baloi buat kerja guna laptop sendiri ni. Kerja ummi hampir 90% siap. Alhamdulillah...


1 comment:

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...