:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Monday, January 07, 2013

Air Liur Meleleh

mood : T.E.R.L.I.U.R

Buka blog orang lain, semua pasal makanan. Buka FB pula, kebanyakan kawan-kawan post pasal makanan. Waduh, meleleh air liur ni. Sedap-sedap belaka. Tapi dalam banyak-banyak tu, ummi sangat berkenan dengan Choclova Tiramisu yang dibuat oleh Chef Jemari Asmara dan Pavlova yang didatangkan khas dari Bayt Al-iman (^__^)

MashaAllah, hebat-hebat betul 2 orang chef ni masak. Ummi terasa cemburu pula. *cemburu yang baik tak mengapa hihi. Terasa nak berguru dengan mereka. Sila tunjuk ajarku SIFU =) Kak Zefa dan Ummu Muhammad sengaja hendak membuatkan air liur ummi meleleh ya? kihkih.

Dah lama ummi pendam hasrat nak buat kedua-duanya. Dessert yang sangat sedap untuk dimakan sejuk-sejuk, kan? Nampak gayanya kena gagahkan diri juga nak ke pasaraya mencari bahan-bahan yang diperlukan. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Ummi sahut cabaran 'nafsu makan' ni supaya segera membuat Choclova Tiramisu dan Pavlova. Okey....in shaa Allah BOLEH.

Untuk whipping cream tu, ummi tak pernah beli lagi sebelum ni. Sebab ummi tengok-tengok ada juga yang takde logo HALAL Jakim. Tapi boleh rujuk SINI juga ya. TQ kak Zefa atas perkongsian ilmu!

**************************************


berkenan dengan t-shirt ini?
KLIK SINI ya (^__^)


8 comments:

  1. Dah buat nanti jngan lupa share kat sini ya hihi

    ReplyDelete
  2. kalau di johor...air liur meleleh dipanggil 'ngences'

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mesti Jawa kan? memang panggil ngences pun hehe....

      Delete
  3. buat jgn x buat...petang ni terus g beli barang ye

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. mmg ramai kata sedap kak =) jom kita cuba buat nak? hehe

      Delete
  5. Seronok tgk org lain mkn sedap2. Selamat mencuba

    ReplyDelete

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...