:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Wednesday, July 25, 2012

Jom sihat dengan Herbalife (2)

Ramadhan ni memang menguji nafsu makan juga. Tengok rancangan masakan di tv, semua resepi nak dicuba. Buka folder masakan ummi dalam laptop, terliur tengok hasil air tangan yang kadang-kadang menjadi dan kadang-kadang kurang menjadi (^_^") Kalau ikutkan nafsu makan ni, memang waktu berbuka nak makan benda yang manis-manis, air sejuk, pencuci mulut macam puding triffle ^__^ hehe. Ayam goreng berempah yang rangup pun sedap juga kan? Apa salahnya kalau ada gulai, masak lemak, sambal sekali atas meja tu.

Tetapi AWAS!
Terlebih makan dan corak pemakanan yang tidak betul memungkinkan anda berisiko tinggi mendapat kencing manis dan berat badan anda bertambah. Oh tidak!


******************************************
Cerita sebenar yang ummi nak bagitahu adalah :


Berat ummi telah turun 3kg (^__^). Baru 3kg dah nak kecoh. 

Eh, bukan nak kecoh tau. Ummi cuma nak bagitahu, ummi turun 3kg setelah mengamalkan pemakanan yang sihat di samping ummi ambil produk Herbalife. Ya, Herbalife. Sebenarnya, masa awal-awal beli dulu memang ummi ikut betul-betul cara makan yang coach ummi bagitahu. TETAPI, semua tu entah ke mana selepas ummi balik dari Langkawi. Herbalife ke mana, cara pemakanan pun entah ke mana (v__v).

Coach ummi dah turun hampir 7kg. Ah, sudah. Tak boleh jadi huhu. Ummi tanamkan azam, nak turun juga. Jadi, ummi kembali makan Herbalife betul-betul. Ummi mula dengan yang baru sebelum puasa baru ni iaitu 20/07/2012. Baru je lagi. Ummi saje timbang berat di ofis pagi tadi dan..............................yeay, saya hilang 3kg!

Anda bila lagi?

1 comment:

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...