:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Thursday, June 18, 2009

- warkah buat anak ummi (1) -


Assalamualaikum anak ummi...

Alhamdulillah...anak ummi buat apa kat dalam tu? Bersenam ke? Ataupun bermain? Maaflah, ummi baru nak bertanya khabar, berborak panjang dengan anak ummi ni. Seharian ummi di pejabat, membuat laporan, mesyuarat, menaip surat dan banyak perkara lagi yang ummi kena selesaikan. Kasihan anak ummi ni, duduk sorang-sorang. Ummi buat macam tak layan aje ye? Maafkan ummi, sayang.

Seronok rasanya apabila anak ummi ni menendang-nendang perut ummi. Anak ummi kan aktif. Apabila malam mulalah bergerak, pusing sana sini, tendang perut ummi...kan? Sampaikan ummi tak boleh nak lelap mata. Kalau tidur pun, sesekali ummi akan terjaga apabila ummi terasa perut ummi ni 'keras'. Aduhai anakku...Agaknya anak ummi ni selesa tak duduk dalam perut ummi ni? Erm, anak ummi jangan lupa duduk elok-elok ye? Jangan nakal-nakal dalam perut ummi ni. Saaayang baby.

Anak ummi...
Sekarang ni ummi kurang sihat. Kadang-kadang ummi terasa perut ummi ni penuh sangat. Sampaikan ummi sukar untuk bernafas. Mengah sokmo..abah cakap. Letih ummi jadinya. Adakala kaki ummi lenguh semacam. Macam nak cabut aja kaki ni...Abahlah yang selalu mengurut kaki ummi dengan minyak panas cap kuda dan mestika. Abah jugalah yang berjaga malam, mengurut dan menggosok belakang pinggang ummi bagi melegakan kesakitan. Abah juga yang sering mengambilkan air dan makanan untuk ummi jika ummi lapar dan dahaga tengah malam. Abah bersabar dengan kerenah ummi yang tak menentu ni. Terima kasih kepada abah.

Ummi ingat lagi. Minggu lepas ummi check up di Klinik Mardhiah. Ummi selalu pergi klinik ni, lagipun dekat sangat dengan rumah Tok Mi dan Tok Bah. Pertama kalinya ummi dengar degupan jantung anak ummi. Subhanallah!! Perasaan aneh dan takjub ummi rasakan saat itu. Laju sungguh degupan jantung anak ummi. Degupan jantung ummi pun tak selaju itu. Doktor cakap semuanya normal. Mesti baby seronok sangat ni...kan? Erm, awal bulan depan scan pula. Ummi tak sabar nak tengok apa yang anak ummi buat dalam perut ummi ni. Kalau dulu masa baby 4 bulan dalam kandungan, ummi nampak anak ummi ni macam main gelongsor dalam perut ummi. Masya-Allah...lasaknya dia.

Anak ummi...
Ingat lagi tak apa yang ummi selalu pesan? Jadi seorang hamba Allah yang taat akan segala perintahNya. Anak yang soleh, sebagai penyejuk mata dan penawar hati ummi dan abah. Ummi tahu, anak ummi ni memang baik. Mendengar kata ummi dan abah. Ummi selalu berdoa agar anak ummi ni lahir tepat pada 1 Syawal tahun ni, walaupun tarikh jangkaan ummi bersalin awal bulan 10. Namun, besar harapan ummi agar anak ummi ni lahir tepat 1 Syawal. Itulah hadiah Syawal paling bermakna bagi ummi dan abah. Lagipun, nanti sama dengan ulang tahun perkahwinan Ayah Long dan Mak Long (Ayah dan Ibu kak Aisyah).

Anak ummi...
Ummi dengan abah ada belikan hadiah untuk baby? Apa? Erm, rahsia. Anak ummi boleh tengok bila dah keluar dari perut ummi ni nanti. Tapi yang pastinya, anak ummi mesti suka dengan hadiah tu. Sabar ye sayang...tak lama lagi dapatlah tengok hadiah tu.

Anak ummi...
Sampai sini sahaja untuk kali ini ye. Insya-Allah, ada masa ummi coretkan warkah untuk anak kesayangan ummi ni lagi. Duduk elok-elok ya anak ummi, jangan nakal-nakal. Ingat, ummi dan abah sentiasa sayangkan baby. Assalamu'alaikum anak ummi...

Salam kasih rindu,

Ummu Wafry
18/06/2009
08:25 p.m

1 comment:

  1. Assalammualaikum wrt wbt ..

    Salam ziarah & salam taaruf. :)
    Saya doakan semoga Ummu Wafry selamat bersalin dan dikurniakan anak yang soleh/ah. Insya-Allah

    www.ahliahnizam.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...