:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Tuesday, February 28, 2012

Bapak Borek Anak Rintik


Alhamdulillah. Setiap kali masuk waktu solat, anakanda solehah akan turut menyertai kami solat berjemaah (kalau kebetulan abah ada sekali. 
Kebiasaannya abah akan ke surau/masjid).

"Ummi, amik wudhu' deh," pintanya.
"Ummi, kumur-kumur dulu," auni mengingatkan ummi bilamana ummi terus sahaja suruh dia basuh muka hehe
"Tinga (telinga) mi," katanya lagi semasa ummi basuhkan kaki auni

"Tekung adik mana?" tanya solehah ummi dan abah.
Walaupun biasanya anakanda solehah akan solat hanya separuh jalan, hati kami berbunga dan bahagia bilamana dia ingin solat sekali.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
percaya atau tidak, anak kecil seusia 2 tahun 6 bulan ini 
boleh menghafal zikir hasbi robbi?

10 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Sejuk rasa hati mendengarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumussalam :)

      doakan selalu ye acik :)

      Delete
  2. Alhamdulilllah..comel dan solehahnya dia=)..di taska acik zaiti,tiap2 petang buat praktikal solat belajar iqra dan hafazan..slalunya yg umur 2 thn lebih-3tahun pun di suruh join skali kakak dan abang 4-6 thn..ada yg dah pandai baca iqra dan hafal fatihah dan surah lazim=)InsyaALLAH, kanak2 boleh dididik dan diasuh seawal mungkin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu acik zaiti :) auni tak sabar nak belajar tu...hihi

      Delete
  3. Alhamdulillah, sejuk mata melihat, sejuk lagi perut ibu yg mengandungkan.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. sejuk hati baca n3 ni.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami di TM pun suka sangat baca kisah Abang Yusuf dan Kakak Maryam :)

      Delete
  5. Comel je ;) Moga membesar menjadi anak yg solehah :))

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..
    Sejuk hati membaca, sejuk juga mata memandang..

    ReplyDelete

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...