:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Friday, September 04, 2009

- Permata Yang Dinanti -


Auni Nafeesa
Permata hati Mohd Fikry & Saida Marlina

Assalamu'alaikum semua...

Siapa agaknya baby comel ni ya? Mesti semua tertanya-tanya. Mana Ummi Na dan Abah Yie? Kenapa pula baby ni tiba-tiba muncul dalam Teratak Mawaddah? Jangan keliru... Inilah baby yang dinanti kehadirannya khususnya bagi pengunjung Teratak Mawaddah :)

Nama saya Auni Nafeesa bt Mohd Fikry. Panggilan manja Auni ye! Alhamdulillah, Auni selamat keluar dari rahim ummi tanggal 8 Ramadhan 1430h yang lalu, bersamaan 29 Ogos 2009 kira-kira jam 10.29 pagi. Kenapa Auni keluar awal? Itulah, Auni tak sabar sangat nak keluar dari perut ummi. Erm, sebenarnya tekanan darah ummi terlalu tinggi. Auni ingat lagi, minggu lepas hari Jumaat 28/08/2009 ummi dan abah pergi klinik untuk check tekanan darah ummi. Terkejut sangat bila doktor beritahu tekanan darah ummi 170/100. Tingginya, kesian kat ummi.

Doktor terus telefon hospital. Lalu, ummi dibawa ke HKB untuk pemeriksaan dan tindakan seterusnya. Dipendekkan cerita, ummi terpaksa dibedah demi untuk menyelamatkan nyawa ummi dan Auni. Alhamdulillah, berkat doa seluruh ahli keluarga Kelantan dan Selangor, juga sanak-saudara dan rakan-rakan ummi selamat dibedah pagi Sabtu minggu lepas.

Auni pun tak sangka dapat keluar cepat dari perut ummi ni. Dapatlah beraya dengan ummi dan abah Syawal tahun ni. Doa ummi termakbul juga akhirnya...kan ummi sayang? Sejak Auni lahir ni, ummi dan abah selalu tangkap gambar Auni. Banyak betul. Ummi memang suka tangkap gambar dan bergambar. Patutlah Uncle Asy gelarkan ummi dan abah ni pasangan fotogenik IA-Tech hehehe :)

Oklah....sampai sini sahajalah Auni nak cerita. Auni nak tidur dan rehat dulu. Biasalah, baby kan kena cukup tidur hehehe. Hingga berjumpa lagi di lain ketika. Salam sayang penuh kasih dari Auni.

Gaya Auni ketika tidur : boleh jadi model iklan ni hehehe

*** tak sabar nak jumpa ayah long, mak long, kak aisyah, ayah chik, ayah din, ayah we, cik ewa dan mak su ni :) juga atuk nenek dan pakcik-pakcik serta makcik tunggal Auni kat Shah Alam tu....hehehehe.

2 comments:

  1. waahh..dah lahir dah baby..tahniah..comel lah..

    ReplyDelete
  2. Auni Lahir bulan ramadhan.. Ukasyah pula lahir bulan syawal..

    ReplyDelete

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...