:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Thursday, May 14, 2009

- keindahan bersahabat -


( kenangan jamuan Idulfitri 1429h)



(dari kiri Ustz Zaki, Ustz Md Diah,
Ustz Khairi, Ustz Munajat.
duduk dari kiri : Ustzh Jun, Ustzh Mazura
dan Ummi Na)







Tengah menaip memo di pejabat, tiba-tiba teringat sahabat-sahabat yang semakin jauh di mata, namun tetap dekat di hati. Terbayang wajah-wajah tenaga pengajar di KAFA Al-Muhtadin, Desa Kemuning..rindu ini semakin membara. Masih segar memori lalu...ketika sama-sama bergandingan, berganding bahu menabur jasa bakti mendidik anak-anak ini. Terlalu banyak memori yang sukar dilupakan. Pahit, manis, suka duka bergelar seorang pendidik tidak ternilai harganya. Walaupun penat, namun semuanya lenyap tatkala melihat dan menatap wajah-wajah yang sememangnya dahagakan ilmu..

Ustaz Zaki, Ustaz Khairi, Ustaz Md Diah, Ustazah Junaida, Ustazah Mazura...kalian tetap di hati. Termasuklah juga Ustaz Azmi, Ustazah Zaliza dan Ustaz Munajat..terima kasih kerana sentiasa memberi tunjuk ajar, juga nasihat serta kata-kata perangsang yang menguatkan semangat ina untuk mencurahkan jasa bakti kepada anak-anak ini.

Alhamdulillah, kami sempat berkunjung ke sekolah lama tempat Ummi Na menabur bakti sebagai seorang pendidik minggu lepas (07/05/2009). Sempatlah melepaskan rindu kepada Ustazah Jun dan Ustazah Mazura :) Cuma kami tidak berkesempatan menziarahi anak kedua Ustazah Mazura (Muhammad Hazim) yang lahir awal April lalu.

Kami sebenarnya mengejar masa juga. Petang itu juga kami akan pulang ke Tanjong Karang, menziarahi nenek Ummi Na. Jadi, hanya setengah jam kami sempat berborak bersama teman-teman seperjuangan Ummi Na ni.

Ummi Na bersama Ustazah Jun (baju hitam) dan Ustazah Mazura (baju biru)


No comments:

Post a Comment

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...