:: Jom Kita Berkeluarga Hingga Ke Syurga! :: Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke Teratak Mawaddah :: Hingga Jumpa Lagi ::

Wednesday, September 09, 2009

- Ketenanganku yang berharga -

(Auni Nafeesa penyeri Teratak Mawaddah)

Salam to all of you...

Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah. Syukur yang tak terhingga ke hadrat Ilahi dengan kurniaan dan anugerahNya yang tak ternilai. Ketenanganku yang berharga selamat menjengah dunia tanggal 8 Ramadhan lalu. Lahirnya dalam bulan yang penuh barokah...alhamdulillah!

Auni Nafeesa, puteri yang dinamakan semakin menginjak 11 hari usianya. Pengalaman pertama bergelar ummi sangat mengujakan diri. Pertama kali baby Auni kupangku dan kudakap, rasa kasih semakin menggunung. Wah, serasa tak percaya diri ini sudah bergelar ummi. Fasa kedua perkahwinan, menjadi seorang ibu sudah kulalui dan kurasai. Hari-hari melihat Auni membesar di depan mata, membuatkan aku semakin memahami naluri seorang ibu


(Semoga menjadi srikandi mukminah sejati, permata hati ummi dan abah)

Auni Nafeesa > ketenanganku yang berharga.
(wah..moga jadi penenang buat dunia hari ini yg huru hara gak :) > mesej daripada Ayah Din)

Ya, moga dia menjadi penenang jiwa dan penyejuk mata ummi dan abahnya serta dunia yang semakin huru-hara sekarang...insyaAllah ameen (^_^)

(Hadiah untuk Auni daripada atok dan nenek serta Tok Ba)

Jutaan terima kasih kami ucapkan kepada kedua ibu bapa, adik-beradik, saudara-mara juga sahabat handai di atas kalungan doa serta pemberian untuk kami sekeluarga. Mak dan abah, terima kasih banyak atas kunjungan yang mengejutkan :) terima kasih juga yang tak terhingga kepada suami tersayang dan ibu mertua yang setia menemani diri ini ketika terlantar di hospital selama 4 hari. Melayan kerenahku yang tak menentu sepanjang berada di sana.

Auni sayang Ayah We (^_^)

Jadual harianku turut berubah mendadak semenjak kehadiran Auni. Bangun malam selang dua jam memang menjadi satu kewajipan. Menyusukan, menukar lampin dan bercerita dengan Auni semakin menjadikan aku ingin menerokai alam si manja dengan lebih mendalam. Mujur ada Ayah We yang menjadi peneman Auni. Dialah yang membangunkan si manja apabila hendak disusukan, dia jugalah yang menemani lena si manja pada waktu siang hari. Suka benar mengasuh anak kecil (^_^)

* Nampaknya tahun ni kami beraya bertiga di rumah. Semua ahli keluarga berkumpul di rumah Ayer Lanas. Apa pun, SELAMAT BERGELAR RAJA SEHARI buat Tok Sue dan Tok We daripada Auni :)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih. Kami sangat menghargai komen anda (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...